• {contentnavigation}

Orzechy włoskie – chrupiące, smaczne, odżywcze

Dietetycy i Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), zalecają orzechy włoskie

Orzechy włoskie - Unia Europejska potwierdza ich pozytywny wpływ na zdrowie

Liczne badania naukowe wykazały korzyści zdrowotne płynące ze spożywania orzechów. Na ich podstawie, Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) w maju 2012 ogłosił 222 stwierdzenia na temat zdrowia, a wśród nich następujące, stwierdzenie dotyczące orzechów włoskich: „Orzechy włoskie przyczyniają się do poprawy elastyczności naczyń krwionośnych”. Elastyczność naczyń krwionośnych jest ważna dla przepływu krwi i funkcjonowania naczyń krwionośnych, które z kolei mają znaczenie dla zdrowia układu krążenia. Spożywanie zaledwie 30 g orzechów włoskich dziennie (garści), może okazać się korzystne dla zdrowia.
Kalifornijskie Orzechy Włoskie mają dobry profil kwasów tłuszczowych. Orzechy włoskie posiadają również szczególnie wysoką zawartość kwasu alfa-linolenowego - 2,7 g na 30 g. To jedyne orzechy ze znaczną ilością kwasu alfa-linolenowego. Jest to niezbędny kwas tłuszczowy omega-3, którego organizm ludzki nie produkuje, a który musi pozyskać z pożywienia. EFSA potwierdził również, że kwas alfa-linolenowy przyczynia się do utrzymania odpowiedniego poziomu cholesterolu we krwi. Cholesterol może wpływać na układ sercowo-naczyniowy.

Zalecenia dietetyczne

Niższe całkowite spożycie tłuszczu - nie więcej niż 30 procent dziennego zapotrzebowania na kalorie powinno pochodzić z tłuszczu - zalecenie Niemieckiego Towarzystwa Żywienia (DGE). Dużo jednak zależy od rodzaju tłuszczu. Nie więcej niż jedna trzecia spożywanego tłuszczu powinna pochodzić z tłuszczów nasyconych. Powinniśmy przede wszystkim jeść pokarmy bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe (jednonienasycone i wielonienasycone), np. pochodzenia roślinnego. W miarę możliwości należy unikać kwasów tłuszczowych trans, które występują głównie w żywności wysoko przetworzonej. Podstawą zrównoważonej diety jest pięć porcji warzyw i owoców, dużo produktów z pełnego ziarna oraz codzienna porcja mleka i produktów mlecznych o niskiej zawartości tłuszczu.

Orzechy włoskie nie mają cholesterolu, zawierają głównie nienasycone kwasy tłuszczowe. Dlatego są idealnym składnikiem zróżnicowanej diety.

Orzechy włoskie: Unikalna kompozycja składników odżywczych

Jest coraz więcej powodów, aby każdego dnia jeść orzechy! Są jednym z najbardziej bogatych pokarmów w składniki odżywcze, których ludzki organizm potrzebuje, ale sam nie wytwarza.

Orzechy włoskie zawierają białko, witaminy, minerały i przeciwutleniacze.

Orzechy są dobrym źródłem białka: 100 g orzechów włoskich zawiera 15 g białka. Są pełne witamin i minerałów oraz przeciwutleniaczy.

Nie tuczą

Mimo wysokiej zawartości tłuszczu, spożywanie orzechów włoskich w ramach zdrowej diety, jako zamiennika dla innych pokarmów, nie prowadzi do zwiększenia masy ciała.1 Zostało to udowodnione w badaniach. Orzechy włoskie są smaczne, dostarczają witaminy i minerały oraz łatwo je włączyć do codziennej diety.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Orzechy zawierają podstawowe kwasy tłuszczowe, w idealnych proporcjach, zawierają również kwas alfa-linolenowy (ALA), niezbędny kwas tłuszczowy omega-3 (9 g na 100 g orzechów włoskich).

 

1 W ramach zrównoważonej diety i zdrowego trybu życia

Przepisy

Szeroki wybór przepisów kulinarnych - od zróżnicowanych przystawek do dań głównych oraz deserów i wypieków! Wszystkie dania mają jeden wspólny pyszny składnik: smaczne i chrupiące Kalifornijskie Orzechy Włoskie!

Archiwum przepisów