• {contentnavigation}

Wartościowe składniki odżywcze dające niesamowite efekty

Małe, ale pełne mocy: orzechy włoskie są bogate w tłuszcze nienasycone i zawierają wiele cennych składników odżywczych

Po pierwsze, przyczyniają się do poprawy elastyczności naczyń krwionośnych. Elastyczność naczyń krwionośnych jest ważna dla przepływu krwi i funkcjonowania naczyń krwionośnych, które z kolei mają znaczenie dla zdrowia układu krążenia. Spożywanie zaledwie 30 g orzechów włoskich dziennie (garści), może okazać się korzystne dla zdrowia.

W porównaniu do innych orzechów, orzechy włoskie wyróżniają się wysokim stężeniem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (14,2 g przy całkowitej zawartości tłuszczu wynoszącej 20 g na 30 g orzechów) oraz zawartością 2,7 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Orzechy włoskie posiadają również szczególnie wysoką zawartość kwasu alfa-linolenowego - 2,7 g na 30 g. Jest to niezbędny kwas tłuszczowy omega-3, którego organizm ludzki nie produkuje, a który musi pozyskać z pożywienia. Orzechy włoskie to jedyne orzechy zawierające znaczne ilości kwasu alfa-linolenowego.

 

Ponadto, zawierają mnóstwo innych wartościowych substancji odżywczych, takich jak białko, mikroelementy, minerały, antyoksydanty i witaminy.

Na następnej stronie poznasz korzyści zdrowotne orzechów.

Zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 w orzechach (w 30 g)

Pobierz wykres „Kwasy tłuszczowe omega-3 w orzechach” (PDF, 499 KB)

Zawartość kwasów tłuszczowych w wybranych odmianach orzechów (całkowita zawartość tłuszczu w %)

Pobierz wykres „Zawartość kwasów tłuszczowych w wybranych odmianach orzechów” (PDF, 86 KB)

1 W ramach zrównoważonej diety i zdrowego trybu życia.

Przepisy

Szeroki wybór przepisów kulinarnych - od zróżnicowanych przystawek do dań głównych oraz deserów i wypieków! Wszystkie dania mają jeden wspólny pyszny składnik: smaczne i chrupiące Kalifornijskie Orzechy Włoskie!

Archiwum przepisów